pastagratäng med kassler

Idag ställde jag till med en kassler låda här hemma. Det blev riktigt frächt och gott. Klart godkänt av mannen. Gratängen var super enkel att tillaga. Vilket alltid är ett plus. Jag tog dock bort nötterna, var inte alls sugen på det idag.

8 dl kokt pasta, t ex fusilli
200 g kassler
300 g frysta broccilibuketter
1 dl grovhackade valnötter
50 g vanlnötter
140 g Kvibille Ädel
4 dl Kelda Simply Cheese

Sätt ugnen på 225°. Skär kasslern i små tärningar. Blanda den kokta pastan, kassler, broccoli och valnötter i en smord ugnssäker form. Smula osten och blanda den med såsen. Häll blandningen i formen och gratinera i mitten av ugnen 20-25 min. Servera med sallad

recept från arla!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Mums, låter gott! Vinkar från andra sidan =)

2010-04-12 @ 20:42:41
URL: http://ladytaghvai.blogg.se/
Postat av: Janni gravid i vecka 40 <3

mums det såg gott ut, det får jag prova en dag!!



ja den var super god verkligen, och plus i kanten att det är lite nyttig :)

aw vad har ditt blodtryck legat på innan? var det högre eller lägre!

jag har ju alltid haft väligt lågt!



Hoppas du haft en mýsig kväll, nu ska jag lägga mig är helt slut!! Kramar

2010-04-12 @ 22:15:40
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: Melanie

ser och låter gott ut, jag älskar kassler! :)

2010-04-13 @ 10:23:59
URL: http://nartvablirtre.blogspot.com
Postat av: camilla

vad lustigt, jag gjorde oxå det receptet häromdagen utan valnötterna =) det blev riktigt gott=)

2010-04-15 @ 17:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback