Det rullar på

Idag är ännu en jobbdag avklarad. Dagen och kvällen verkligen rusar förbi när jag jobbar. Hem till matlagning, och bus med lilla trollungen och sedan de vanlig tvätt och plock i hemmet. Men som jag gillar det. Rutiner och vardagen trodde jag inte jag kunde lära mig att älska så mycket som jag gör.

I mitt "tidigare liv" var jag den spontana, stressade typen som hade 17000 saker på g samtidigt, å vist lite av det sitter såklart fortfarande i. Men vad skönt det är att ha landat i denna "nya" vardag med Ella och Henrik. Självklart blir jag liite för spontan ibland och hittar på lite för mycket.. men jag msåte ha lite bus runt omkring mig. Så är det bara! Det är ju jag liksom!

Ellas bästa kompis just nu.. gåvagnen!


Kommentarer
Postat av: Mima

Haha... kon kanske åxå kommer att gilla att köra fort! =)

2011-05-17 @ 22:34:49
URL: http://mammamima.blogspot.com/
Postat av: carina

Men VARFÖR tjänar man mer på att jobba med bygg jämfört med att vara en sjuksköterska, som är minst lika jobbigt? Jo, för att det är ett mansdominerat yrke. Att kvinnor jobbar mer hemma och med barnen ger inga pengar utan de hämmas i arbetslivet.

Jag tycker det är synd att kvinnor har sådana åsikter som du om detta och jag tycker inte att det är konstigt alls att samhället ser ut som det gör då heller. Och det skriver jag i all välmening. Du får tycka och känna precis som du vill och det vet du om också. Jag hyser inget agg mot det, utan respekterar det, men jag håller absolut inte med dig.

2011-05-18 @ 08:48:07
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Hanna Runesdotter

Haha, jaa det är väl så att man alltid suktar lite efter det kön man inte har på sitt/sina barn. Haha. Vad jobbar du med förresten? Kram

2011-05-18 @ 10:09:58
URL: http://hannarunesdotter.blogg.se/
Postat av: Erika

Gåvagnen menar du väl ;) ;)



Ha en fin dag!!!!

2011-05-18 @ 10:29:50
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback