Jag vill ju så mycket mer

Jag kämpar som en tok för att få allt att gå ihop för tillfället. Jobb, liten prinsessa, laga mat, tvätt, hem, handling, hämta lämna, leka och allt annat. Hur gör ni? Är det bara jag som känner mig helt otillräcklig mellan varven? Eller så är det bara jag som skriver om det. Det är ett evigt pusslande, men jag klagar inte. Det är inte synd om oss på något vis. Undrar bara hur man får tiden att räcka till. Ja ja, den som lever den lär, eller vad är det man säger!

På Onsdag ska vi till Skrea strand i Falkenberg med Reza och Jenny. Jag packar och fixar lite här hemma. Skriver inköpslista och donar och har mig. Gud så mysigt och skönt det ska bli att lämna hemmet och bara "vara" i några dagar.


bilder från förra midsommar

Eftersom tiden är knapp får ni och bloggen lida för tillfället.. ledsen för det!

Kommentarer
Postat av: Melanie

Småbarnslivet är ett evigt pusslande för att få allting att gå ihop och funka, och det känns väl mer och på ett annat sätt sen när man börjar jobba igen och vardagen blir annorlunda direkt. Tiden räcker inte till och dygnet borde ha fler timmar, det tror jag att alla känner igen sig i. Med andra ord, nej du är inte ensam! Jag och min sambo pratade om det senast i går kväll ;-) KRAM!

2011-06-21 @ 08:02:28
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Melanie

Och du föressten. Man får verkligen tänka och prioritera det man vill hinna med och det man orkar. För man kan inte hinna med allt, man är ju inte mer än människa!

2011-06-21 @ 08:04:53
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Anna Z

Ja jag kan tänka mig att tiden blir knapp när man börjat jobba! Vågar knappt tänka på det faktiskt!! Jag tror att det handlar om en omställning, man måste liksom hitta sina nya vägar och banor i vardagen. Tror inte du det också?



Hoppas att ni får en fin dag!!

Stor kram!

2011-06-21 @ 08:40:19
URL: http://zimmersdagbok.wordpress.com
Postat av: Therese

Hjälp ja vad man får pussla och hålla på. Att sitta i soffan och bara vara är vardagslyx nuförtiden. Har aldrig sett fram emot en semester så mycket som jag gör i år. Jag jobbar ändå bara halvtid och tycker ändå det är svårt att få ihop tiden.

2011-06-21 @ 10:41:24
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim.

Lite med anledning av ditt inlägg som jag säger upp min heltidstjänst, flyttar till en mindre ort och kör på eget. För att få mer tid med de finaste jag har, familjen. Du får kanske göra en liten förändring på något plan? En enkel sak är ju att köra på matkasse istället. Då slipper du både handling (den stora) och komma på osv.. plus att det mesta bara tar någon timme att laga :) Hoppas du hittar något som passar dig stumpan, stressa sig igenom livet är inte optimalt. Många kramar

2011-06-21 @ 11:56:40
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Man kommer in i sånna peridoer. Jag lovar det kommer gå över, bara att kämpa sig igenom.

Puss

P

2011-06-21 @ 12:55:06
Postat av: jessica

Du är inte ensam!! Jag har "bara" pluggat när jag har haft barn så man har varit lite mer flexibel men nu snart förhoppningsvis så kommer jag börja jobba och då har jag dessutom två nu! Jag kommer faktiskt försöka kolla på lite lösningar, typ matkasse, hjälp med fönsterputs ev. städning också.... För då kommer man ju vara rik typ med två inkomster ;)



Kram på dig!

2011-06-21 @ 13:10:54
URL: http://jessicaochlivet.blogspot.com
Postat av: Malin

Du är absolut inte ensam om att kännna så, känner precislikadant nu när jag börjat jobba igen... Jag hoppasdet blir bättre med tiden, annars blir det att gå ned i arbetstid...

Underbara bilder :)

Hoppas ni får en helt underbar vecka!

Kramar

2011-06-21 @ 19:37:25
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten
Postat av: Ida och William

Visst är det bökigt att få ihop det. Men glöm inte bort dig själv bara, man måste inte städa och dona hela tiden. En liten lugn stund behöver man ibland och inte göra något alls :-) Denna vecka jobba jag heltid så min mor och lillasyster är här och hjälper mig med William, hade dom inte varit det hade jag aldrig klarat det. Får se hur man klarar av det när ungarna går på dagis!

2011-06-22 @ 17:11:32
URL: http://idamelinda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback