Inskolning

Idag var det som sagt dags för vår lilla prinsessa att skolas in på förskolan. Jag ska erkänna att jag hade lite fjärilar i magen, inte för att jag oroade mig utan för att jag var förväntansfull. Det kändes roligt och spännande. Att titta på godingen utan hennes vetskap var dagens höjdpunkt. Att se hur hon tar sig omkring, pillar, funderar, leker med andra barn och hur hon reagerar i olika situationer när inte jag är med var bara helt underbart.

Det gick verkligen bra från start. Ella hade inte tid för mig och kollade inte sig över ryggen en enda gång. När hon blev lite trött vid 10.30 tiden och behövde en frukt tyckte hon inte att leksakerna var lika roliga längre. När hon då såg mig kom trött pipet, lite kärlek och en banan senare var hon med i matchen igen. Det lutar åt att jag kommer lämna någon timma lite tidigare än planerat om allt fortsätter som idag.

Mammas duktiga tös!

Jag kunde inte med att ta med mig kameran idag (hysterisk morsa liksom) men i morgon åker den med. Måste ju fota lite från de första dagarna.


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh va härligt! Hugo hade sin första dag med idag:)

2011-08-09 @ 20:30:04
URL: http://jagochpyret.blogg.se/
Postat av: Madde

Vad härligt att första dagen gick bra!! Stora Ella nu :)

Kram kram

2011-08-09 @ 21:08:47
Postat av: Sarah & Thea

Underbart med inskolning, längtar tills nästa vecka! :)

2011-08-09 @ 21:23:11
URL: http://sarahkathrine.blogg.se/
Postat av: Lisandra-Milos mamma

Va skönt att det gått så bra:)

Milo börjar sin inskolning den 24 aug och det ska bli jätte spännande:)



Kram

2011-08-10 @ 10:08:01
URL: http://Lizzzandra.blogspot.com
Postat av: Jannie

Bästaste finaste Ella!Så himla duktig!O duktig mamma med!du lär få stötta mig sen när jag störtlipande blir utkastad från dagiset...

Tack för senast going!

Nu får vi styra upp ett datum snart igen!KRAMAR

2011-08-11 @ 00:01:24
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback