Måndag

Efter en näst intill sömnlös natt med fruktansvärd huvudvärk och drömmar så var jag tvungen att vara hos barnmorskan 7:45 i morse för socker prov. På fatsande mage (jag fick äta sista gången söndag kväll kl 19:45 och intye dricka något efter 00 i natt) gjorde jag ett socker prov, jag låg på 7,6. Inga konstigheter lite högt, men det är inga problem, alla har olika. Oftast vet man ju inte vad man har  innan man blir gravid. Vem fan gör socker prov annars? Inte jag!

I varje fall, så drack jag en skit söt dryck när jag kom till mvc och sedan satt jag och vilade i 2 timmar. Efetr det gjorde man ett nytt socker prov för att se så kroppen tagitt hand om sockret ordentligt. Då låg värdet på 8.0. Också helt normalt. Men jag måste alltid tänka mig lite extra för, ingen saft eller godis på vardagrna, inte för mycket av någonting som inehåller socker. Vilket allt gör =)

Många har det nog såhär utan att veta om det. Min kompis Frida som precis varit gravid, levde bokstavligen på godis och frukt under sin graviditet. Hennes socker var lägre än mitt under hela graviditeten. Å jag äter inte mycket godis, ganska mycket banan i och för sig. Orättvist!! Nu blev det en socker lektion här tydligen =)

När jag var hemma igen vid 10.30 var jag så trött så jag somande som en stock på soffan. Vaknade inte förän 13:30. MAT!!
Huvudväken vill inte riktigt försvinna och det är jätte grått och tråkigt ute. Men snart kommer Frida och Ludvig på en kaffe. Det piggar nog upp lite.


man tänker att frukt är nyttigt, det är det ju också! Men för mycket av det blir för mycket socker. Så lite av allt. När jag just tyckte jag hitta tnågot jag kunde möla =)



Kommentarer
Postat av: Janni gravid i vecka 37 <3

tack så mycket!!

Jag mår jätte bra och är inte alls nervös, vill bara att hon ska komma nu.. Kan inte riktigt förstå att det är så närma!



Mår du bra och så? det är så trist att bara vara hemma tycker jag.. men i veckan ska jag till mvc och se om hon börjat söka sig neråt och så :)



Mysigt att göra klart allt till sängen, vi ska hämta vår klar hos mamma o pappa på fredag! ska ha vår gamla vagga nu :)



kramar

2010-03-22 @ 16:34:38
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: Melanie

jag brukar ta sockerprov på mig själv rätt så ofta faktiskt haha, men det är ju för att jag jobbar inom vården och har tillgång till det liksom. Annars lär man ju inte ha gjort det. Skönt att det var bra i alla fall. Svårt det där att hitta en balans ibland, det är ju socker i precis allt numera.

Själv är jag tyvärr en riktig godisråtta nu som gravid, vilket jag inte alls var innan. Jag äter något slags godis nästan varje dag! Helt tokigt, jag vet! Försöker dock begränsa mängden lite i alla fall, annars kommer det spåra ur här hemma hahaha!



Hoppas du får en skön kväll, vila och hoppas din huvudvärk snart släpper. Sånt är så jobbigt! Stor kram till dig!

2010-03-22 @ 17:43:36
URL: http://www.nartvablirtre.blogspot.com
Postat av: Janni gravid i vecka 37 <3

Tack så mycket, kämpat hela dagen för att förstå mig på det, hihi!

Ja man vänjer sig absolut, men jag får lite panik om jag bara är inne en hel dag så imorgon måste jag ut en sväng :) Jag ska snart börja jogga lite så det kanske kommer igång :) Men det får du vänta med ett tag till!



Ja håller med, tycker också vagga är lite flickigt faktiskt!



Ta hand om dig! Kramar

2010-03-22 @ 19:55:19
URL: http://jhfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback