napp?

Vår lilla tös vill inte ta nappen. Till en början var jag glad för det. Jag vill helst inte att hon skall ha napp. Tycker det ser tråkigt ut med barn som alltid har napp i munnen och det är jobbigt att få dom att sluta. MEN, jag hade också bestämmt att om lillan vill äta mest hela tiden så ska hon få napp för att stilla sitt sug behov!
Å nu har donnan varit ledsen de sista kvällarna, hon krampar och har sig.. magen är dum och hon är inte riktigt till freds. Hon vill tutta hela tiden. Så nu har jag kämpat med nappen... men nej då. Ingen napp, hon hulkar och gör grimarser. Det ser nästan ut som jag tryckt in en citronskiva i munnen på henne.. hahahah,  men jag ska väll vara glad. För i längden vill jag ju faktiskt inte att hon ska ha napp. Vad säger ni? Hur har ni gjort?


Kommentarer
Postat av: carolina

Oj, jag har ingen aning, men det ska bli väldigt intressant att läsa svaren här sen...

Nappen på bild kikade jag på i stockholm, men struntade i det, 80 kr för EN napp kändes lite onödigt ;)

2010-06-20 @ 10:31:17
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Janni - mamma till Emilia <3

Hej på er söta!!

Emilia tog också nappen först sen ville hon inte ha den på kvällarna utan bara mitt bröst, vi beställde från namnnappen.se och dom älskar hon! Så nu behöver hon inte snutta på mig hela tiden! Tror dom kommer in i en liten period att dom bara vill va hos mamma på kvällarna, hihi!

Hoppas dropparna hjälper, har också hört att dom ska va bra!



Kramar till er!

2010-06-20 @ 12:22:21
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Vi bara stoppade in den hela tiden när hon ville snutta. Inte äta eller nåt, utan när hon bara va snuttesugen (istället för att äta sönder brösten/våra fingrar/annat). Leia spottade ofta ut den i början men vi bara fortsatte att va envisa... Nu tar hon den när hon vil mysa.

Vi använder anatomiska nappar. Ser att Janni skrivit ovanför mig. Namnnappen har några. De är ganska stora i själva nappen (sugdelen), men Nuk har lite mindre sugdel. Jättebra är dom. Leia älskar dom. Finns på typ Babyland (där köpte vi våra)

Kram

2010-06-20 @ 18:34:53
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: ullisar

båda mina barn är nappbarn så jag har aldrig haft det "problemet", men om du känner att du nog inte vill att hon ska ha napp så tycker jag du ska följa din magkänsla! särskilt eftersom hon inte verkar gilla den själv heller :) men... det finns ju många fördelar med napp, och många nackdelar. lycka till!



ps. om du undrar så hittade jag hit via en kommentar du skrivit hos Alexandra (som kommenterat här ovanför)!

2010-06-21 @ 12:14:07
URL: http://ullrika.se
Postat av: Carro

Min tös var som en igel på mina tuttar så det sluta med att jag hade rejält ömma å såriga bröstvårtor (satt å slog i väggen/soffan/sängen när jag amma för det gjorde så ont) så det blev fram med NAPP XD

gick inte alls men så fick jag av misstag en latexnapp (de där fula bruna) å den var det inga problem med...siliconen är visst inte goo, men om man själv prov"suger" så känner man att latexen är mjukare än siliconen...nu när hon kan "prata" så är det stort BLÄÄÄÄÄ när man visar en silicon, hihihi

så pröva latexnapparna om du inte gjort det, (alla olika modeller::)

2010-06-22 @ 11:57:11
Postat av: Onomak

Jag känner igen det där. Vi var helt nöjda med att Lilleman inte ville ha nappen. Tänkte som du att gött att slippa vänja av honom. Men nu ångrar vi oss. Man har ju inget att ta till när han vaknar på natten. Det verkar som att de som tar nappen inte äter lika mycket på natten som de som inte använder napp.

2010-06-22 @ 17:22:39
URL: http://onomak.blogspot.com
Postat av: Ida - mamma till Ebba

Min lilla dotter ville inte heller ta nappen i början, hpon ville bara tutta på mej, men mina bröstvårtor var helt såriga i början så jag klarade inte av att hon skulle tutta mer än när hon åt. Så jag testade att lägga nappen precis vid bröstet och höll liksom "fast" henne där och då tog hon nappen och har gjort det sen dess. Nu är hon 10 månader och vill endast ha nappen när hon ska sova eller bara sitta och mysa med snuttefilten.

2010-06-22 @ 19:00:22
URL: http://ebbaochvi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback