hur gör man

Jag är ju sjukskriven för högt blodtryck. Jag är inte socialt handikappad och jag är inte dum i huvudet. Jag ska bara inte infinna mig på arbetet. Det är för stressigt och tungt för mig just nu PUNKT! För att komma in på rätt spår igen, jag ringde till försäkringskassan för att fråga hur man gör nu, ja menar, hur får jag pengar? Hur lång är handläggningstiden? Kul om pengarna dykker upp lagom till midsommar lixom. Inte alls faktiskt, nytt hus och bebbe på G. I need money! I varje fall. Tanten i telefionen trodde verkligen att jag var efterbliven.

Hej, jag skulle vlja ha hjälp. det är nämligen så att jag blivit sjukskriven. HUr går jag tillväga nu?
men hallå, din chef måste sjukanmäla dig
Jaha.. ??
Kommer det pengar sedan då. Jag måste väll säga var pengarna ska?
Då får du hem ett papper du ska fylla i lilla vän!!
Ok.. hur lång tid tar det innan jag får pengarna då?
njjaaa.. om du skickar in som du ska så tar det ca 30 dagar.

Så om jag gör ................ så kommer allt att vara i sin ordning.
JA.. Något mer du ville?
?? tack. Klick

Det kallar jag trevligt bemötande.
Tack för det försäkringskassan.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Du det är det som jobbar på försäkringskassan som är dumma i huvudet, inte du!

Pusselipuss

2010-02-10 @ 18:03:05
Postat av: anna

Tror det är en del i utbildningen för att bli anställd där. Tror den heter "Hur du bemöter människor sämst" Alla som jobbar där har högsta betyg i kursen. Det märks verkligen när man ringer eller besöker dem.

Det är allmänt vedertaget att sveriges otrevligaste människor arbetar.

Urg vad jag ogillar dem!

2010-02-10 @ 21:28:25
URL: http://ginnyajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback