Tisdag

Hoppas vi får till en städ dag idag kanske. Men solen börjar kika fram och jag känner mer sug för en promenad och förhoppningsvs trampa bort några kilon. Det är ju trots allt dop snart. Jag vill ju inte stå längst fram i kyrkan och se ut som en strandad val. Nä, bantning och ny klänning. Måste man ha klänning på dop förresten?

På tal om dop så ska jag klicka hem inbjudninbgar, jag måste bara ta ett kort på damen först som jag kan använda. Sedan ska vi också till BVC för mätning och vägning. Alltid lika spännande att se hur hon går upp och hur lång hon är.

nä.. kaffe och plock i köket står på tur!
Önskar er alla en super fin dag!


Igår shoppade vi en ny tröja från molo till Ella.

Kommentarer
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Vilken härlig tröja med dom färgerna! :)

Kram

2010-08-03 @ 09:43:21
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥

Älskar Molos kläder...underbara tryck och färger :) Jag hade en klänning på Edvins dop, får se om jag har det även på Tores? Får se vad jag hittar för fint som passar mig :)

Kramar

2010-08-03 @ 09:55:56
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Jannie

Hur tuff är inte den tröjan då?! Tokfin!

Tack för infon, ska pröva d någon dag.

Du vet ju hur kass jag är på d här me datorer...

Vi tar jättegärna en promenad någon dag!

Har d dock lite tight denna veckan.

Hur har du det nästa v?

Ha en härlig dag.

Kram

2010-08-03 @ 10:36:50
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: PERNILLA

Nä, man behöver inte ha klänning på dop. Det hade inte jag på Samuels dop.

Ha en fin dag!

2010-08-03 @ 10:40:15
Postat av: hanna, mamma till Ellen

Åh vilken underbar jacka, passar perfekt till en sötis som Ella!



krypskydden har Ellen fått i present, så vet faktiskt inte var de är köpta.. men smarta är dem, som halksockar fast på knäna ;)

2010-08-03 @ 11:53:27
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Carolina - Mamma till Minna

Härligt somrig tröja! :-)

2010-08-03 @ 12:21:24
URL: http://livetmedlina.blogg.se/
Postat av: Jonna

visst behöver du inte ha klänning på dopet, det hade inte jag ;-)

Å säger som min barnmorska, banta inte när du ammar! risk att mjölkmängden minskar om du ställer helt om din kost eller tränar hårt. Min mjölk minskade nämligen när jag skulle komma iform, jobbar med hästar. så istället för att äta mindre fick jag äta betydligt mer för att kompensera dels för att jag börja rida igen och för att mjölken skulle öka igen. och det hela sluta med att jag kunde amma min dotter i 10 månader =) å min vikt har sakta men säker gått neråt, fattas 10 kilo innan vikt innan bebbe, gick upp 35 kilo =P

2010-08-04 @ 08:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback