det sinar!

Viste ni att när man får mensen tidigt (ja jag har redan fått skiten)  så kommer det inte lika mycket mjölk i tuttarna och den kan smaka lite annorlunda under just mens perioden. Jag fattade ingenting när BVC tanten sa detta idag. Det verkar ju helt sjukt. Men det är tydligen för att massa andra hormoner kommer då. Jävla hormoner hit och dit.

Men det är ju bara 1 vecka i månaden det handlar om
. Då får jag väll ge lite flaska och tutte den perioden då... Det tar emot...jag känner mig lite kass.. men det gå över. Som ni vet tänker jag 100 tankar, men räcker inte tutte joucen så gör den inte. Ella måste ju bli mätt på ett eller annat vis!

Någon som upplever att det sinar i tuttarna vid tidig mens?


bild från google!

Kommentarer
Postat av: Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥

Det visste jag inte!? Och trist att du redan fått tillbaka mensen...men Edvin fick jag tillbaka den i samband med att han slutade amma på dagen (slutade naturligt då han inte alls var intresserad av mina bröst efter att han fått börja äta mat vid 5 månaders ålder). Hoppas att min mens väntar läääänge till innan den kommer ;)

Kram

2010-08-04 @ 08:18:00
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Fröken M

Mina bröst slutade ju praktiskt taget producera mjölk innan de ens hann börja och amningen funkade inte alls, tyvärr ! men som tur är finns ju ersättning att ge, den blev i alla fall vår räddning ! kram

2010-08-04 @ 08:39:16
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: carina

Ok, det var ju inte så farligt, men kommer den där jäkla nerven i kläm så kräks man tydligen väldigt mycket och det kan pågå i flera timmar :P



Vi ska på studiebesöket på BB i Varberg imorgon, så det är det sista på föräldrakursen.

Gick du på profylax eller något annat?

Hoppas det går bra med ammandet trots mens.

Har du bestämt hur länge du ska amma än, eller tar du det som det kommer?

Ha en skön dag!

Kram

2010-08-04 @ 09:12:29
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Carolina - Mamma till Minna

Oj det visste inte jag! När jag fick tillbaka min mens så ammade jag inte så mycket.. Har ju givit ersättning som komplement sedan Minna bara var några veckor. Har fungerat fint!

2010-08-04 @ 11:10:38
URL: http://livetmedlina.blogg.se/
Postat av: Malena

Näääää det visste jag inte... Gäller tydligen inte mig.... Jag hade mens för två veckor sedan Men här sprutar det på som vanligt, ibland blir jag lite galen... Å stackars Ludvig får ju kallsupar av mjölken när den kommer så fort eller när den spruatr honom i näsan och ögonen när han ska äta. För att inte tala om alla fläckar på soffan eller i hela lägenheten... Lite trött p¨å detta sprut nu...

2010-08-05 @ 09:49:18
URL: http://malenasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback