När får man klaga?

För mig som jobbar i butik är det verkligen bara jobb i juletid. Tiden innan julafton är ganska rolig. Men efter jul och hela januari e fan pest. (Oj vad negativ jag lät där) Under Julen och när rean sätter igång jobbar vi dygnet runt känns det som. Men det är också massa fester och middagar hela tiden. Det är verkligen roligt. Jag älskar att träffa folk och umgås. Äta god mat, dricaka gott och bara sitta och babbla och disskutera e fan det bästa som finns. Men jag kan säga att det käns i kroppen och knoppen =) jag är verkligen trött. Inte för att det e synd om mig bara för att jag flänger mycket, det e ju självvalt. Men hur lär man sig att varva ner, att bara vara? Jag skulle aldrig klara av att bara ligga på soffan en hel dag, antingen känner man att man måste städa tvätta diska mm, eller så måste man ta igen förlorad tid med sambon..

 

Känns så fel att klaga bara... jag menar detta är ju inget problem, tänk på dom som inte har någon att fira jul med, dom som inte har några vänner att umgås med., eller kanske inte har något jobb. Listan kan göras lång...

Men efter att ha förlorat någon så nära som Peter, tror jag mig kunna förstå lite bättre hur det är. Man kan aldrig känna vad någon annan känner, man kan aldrig jämföra sorg. Men jag vet hur vi har det, hur jag själv tänker och vilka jag tänker på. Vilka som e mina närmaste och hur mycket dom betyder för mig. Jag vet att varje dag inte är den andra lik, ibland ler jag och gapflabbar,bland gråter jag, men varje dag gör det ont. Hur jag än bär mig åt. Varje dag tänker jag på min man och hans mamma, Henke har förlorat sin bror, BM har förlorat sin son. Vi har förlorat en familjemedlem. Det gör ont. Men vi kämpar. Vi har varandra och masa goa vänner omkring oss.. utan er vet jag inte..

Men då kommer vi till ett annat dilemma.. När får man klaga? Jag msåte ju få säga att jag är trött utan att skämmas, jag måste få gnälla och klaga på henke för att hans kläder ligger överallt.. Vem e det som bestämmer att jag får och inte får.. jo JAG SJÄLV. klart inegn tycker att jag e dum för att jag klagar över mycket jobb och tvätt, men jag tar så förbannat mycket hänsyn till allt och alla.. 2009 borde jag verkligen tänka på det. Men hur gör mna det utan att trampa på någon, de vill jag ju inte.

nää nu e det för många tanka.. ska rensa hjärnan lite..
Här kommer bilder från en super trevlig kväll med skåne...


Pernilla, Magnus och deras lillan Samuel har varit här. Dom kom i går eftermiddag, så när jag kom från jobbet vid 17.30 stod Nosen i köket och gjorde hela fyllda kycklingar med potatis och sås. Jag busade lite med Samuel och drack vin med Pernilla, jag e så bortskämd som får mat varje dag.

 

 

Vi käkade, spelade spel och kollade på hockey. Jätte trevlig kväll..

Samuel.. sååå söt unge. 

 

 

Rita och gissa.. Magns hade i varje fall en tanke bakom varje teckning =)

Buy the way.. jag och H vann !! 

 

puss lin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback