Gott Nytt År.

Äntligen hemma från jobbet, vilken panik allt e på aftnar. Mat, dricka, kläder, smink och skor, allt ska stämma. Men i år har jag bestämt mig för att slappna av. Klart jag ska ha en fin klänning och sminka mig lite extra, men jag har skippat paniken i år, jätte skönt. Så nu e jag hemma själv, tänkte ta en tupp lur och glo lite på tv.

Henke har redan åkte till min bästa kompis Madde, där håller han och hennes man Daniel på att laga mat. Det ska tydligen fixas oxfilé i ugnen, det kommer att ta ca 6 timmar jag fattar inte hur de orkar, men jag e glad för det, då kan ju jag och Madde dricka drinkar och snacka skit så länge.

Så här e vi nu. slutet på 2008 e nära. Snart vankas det middag med fyra goa vänner. Jag har det verkligen bra. Eller vi har det, jag och min blivande, mycket vänner runt omkring oss som ställer upp när det e svårt, för 2008 har inte bara varit bra minnen för mig, Henke och vår familj. Jag ska inte skriva om det idag, för idag ska vi ha roligt. Men jag har skrivit en dikt som jag vill dela med mig av. Jag skrev den när vi kom hem från Peters begravning.



Nu sover du i frid
Nu vilar du i ro.
En frihet kanske?
Ett hopp för oss.
Du tar i världen du erövrar molnen.
Med din styrka och kraft lyser du på oss.
Du är saknad och älskad, för alltid i våra hjärtan.
Du e frihet, du e världen.
Erövra oss.



Jag och Peter när vi var på Henkes och Peters kusins bröllop i somras.

Hoppas ni alla där ute har det bra och får fira in det nya året med dom ni tycker om.
Det tänker jag göra.

puss lin

Kommentarer
Postat av: carro

vilken fin dikt gumman. =) hoppas att ni hade det bra igår, ses imorgon

2009-01-01 @ 18:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback