Semestern i Stockholm

Vart ska jag börja.. shit va bra vi har haft det. Vilken semester. Underbar från start till slut. Idag är sista dagen för min del, i morgon drar jag igång igen med jobb. Henke ska vara hemma 1 vecka till med vår lilla prinsessa, inte alls avis!

I varje fall så har veckan spenderats i stora staden Stockholm. Som vi har semestrat. Dagarna har varit fulla med aktiviteter från tidig morgon till sen eftermiddag. Vi startade varje morgon med frukost på stan för att sedan bege oss ut på olika roligheter. Vi har bland annat varit inne på slottet, uppe i kaknäs tornet, åkt ribb båt i skärgården, varit på Vasa museet och en besökt en jäkla massa goda restauranger.

Ella har varit så redig hela resa, hon har verkligen njutit av att ha både mamma och pappa hos sig hela dagarna. Hon har somnat gott i sin vagn på kvällarna så vi har fått äta goda middagar, förutom sista kvällen, jag kan förstå att hon ville vara med och fira hej då till Stockholm.. Vår underbara glada lilla prinsessa.

En massa bilder har vi självklart tagit, här kommer ett fåtal.

Promenad och frukost i gamla stan

Slottet

Att åka vagn är skit tråkigt! Men gå vill jag inte!!

Fler bilder kommer i morgon. Nu måste jag sova så jag är pigg på jobbet.
natti natti

En snabbvisit på hemmaplan!

Nu är vi hemma igen och håller på att packa om väskorna. Tvättmaskinen går för fullt och jag yrar omkring som en annan höna och försöker hinna med allt. I morgon efter lunch styr vi bilen mot stora staden Stockholm.
Semester trippen fortsätter med andra ord.

Kom gärna med massa tips till oss inför vår lilla tripp, Vasamuseet, slottet, restaurang besök och shopping.. så långt är vi med. Några måsten vi har missat?

älskade lilla familj

so far

Så har vi det hur bra som helst, ska jag klaga på nått måste det ju bli det eviga regnandet. Men när man får träffa 3 underbara morsor, äta god mat, shoppa och inte kolla på klockan, mer än när Ella kliar ögonen då förstås och det är dags för sov tiderna. Ja då kan man inte ens klaga på det.

Torsdagen började vi i Hässleholm hos Henkes farmor. Ella är inte så glad för att åka bil långt men de gick bra och hon var så glad när vi kom fram och hon äntligen fick busa av sig lite bland kristall vasar och porslins grejor (!!!)

Rida rida ranka med gamelframor Inga.
Vi landade på kvällen hemma hos våra goda vänner Pernilla Magnus och Samuel, här har vi bott hela helgen. Dom jobbar fortfarande så i fredags morse styde jag och Ella bilen mot Helsingborg och Janni och Emilia. Janni bjöd på god frukost som även Hanna, Ellen Anna och August anslöt till. Jätte kul att träffa er och era goa ungar. Efter en god frukost och lunch för de små gick vi ut på stan och drack välbehövligt kaffe i regnet. Tack för en super mysig dag. Nästa gång får ni visa upp i Malmö.

Emilia och Ella

Massa bus med Janni

Goa Ellen kollar mumin med Emilias kaninen

charmtrollet Agge, Ella var lite ledsen att han redan har 2 tjejer

Underbara ungar

Ella chillar med söta Hanna

Kaffepaus i ös regnet

Massa bus, god frukost, härliga mammor, underbara ungar och kaffe i regnet, bättre blir inte en fredag i Helsingborg!
Idag stod danmark på schemat. Det började dåligt med MASSA regn och inga lediga bord, men vi hittade ett hak till slut som erbjöd regninga stolar och supor god pizza. Solen kom fram och vinet var billigt. Hur bra som helst helt enkelt.
Oj så långt det blev men nu vet ni hur bra jag och min lilla familj har det här ute.
Måste säga igen att Malmö och Helsingborg har sjukt trevliga morsor!

Happy days!

Bilderna är från Måndagenns park häng med Jenny!

Vi njuter verkligen av semestern, jag vet att jag tjatar men vi har det verkligen gott. Vädret har rättat till sig och semester känslan har infunnit sig. Vi håller på med en jädra massa projekt här hemma, besöken avlöser varann och Ellas 6 och 7:e tand har äntligen kommit igenom efter 2 tuffa nätter. Dessa jäkla tänder!

I kväll har jag packat det sista inför vår kommande road tripp, vi åker i morgon bitti och då styr vi bilden mot Hässleholm. Jag hör av mig med jämna mellanrum så tills nästa gång, njut av sommaren vänner!

8 stapplande steg

Hej på er
Vi njuter av semestern här hemma, trots det ur trista vädret med ös regn och gråa moln. I morse efter en lång sovmorgon, ja inte för lilla damen då, vi får lösa av varandra jag och Henke om vi ska få sova något på morgonen. Så när jag gick upp för andra gången vid 10 tiden hade mina hjärtan ställt till med en dunder frukost. Dagens planer smides och det blev Ullared. Inget behövdes, men fattigare blev vi och Henke kom nöjt hem med massa trädgårds grejer, bil saker och annan onödigt skit. Tänk att jag fick med min karln dit ner..

I kväll har det grillats revben med goda vänner. Som sagt vi njuter. Henke är ute och flyttar barn stolen ur bilen, i morgon drar han ner till tyskland med två vänner. Jag och lillgrodan ska träffa våran Jenny. Hoppas hoppas det blir uppehåll i varje fall.

Lite bilder från Lördagens lekplats häng!

8 stapplande steg har jag tagit nu..

Frukost

Ella bus!

Semestern startade Henke med jobb, oväntat?! Innan han stack fick vi i varje fall proppat i oss en super god frukost med jordgubbar, fil, mackor och ägg. Ellas favorit frukost just nu är fil och musli med någon frukt i. Jordgubbar är såklart favoriten.

Dagens planer är ännu inte spikade, just nu sover lillan middag och jag väntar in mannen så får vi se vad som händer sedan.
Trevlig helg!

Semester

Sista timmarna på jobbet innan semestern är gjorda. Vi har gått på ledighet och det känns så bra. Hjärtat överraskade mig med tre rätters och gott vin ikväll. Vi njuter av ledigheten, fredagen och kommande semesterplaner.

Ella har varit med pappa idag och som vanligt har de hittat på msasa bus. Lite bilder fick pappan med från dagen.

Ella äter helt klart bäst med hjälp av babybjörn tallrik och sked

Vem fan har tid att dricka?

mmm, jord är det bästa!

Hjälper pappa att skölja potatis

Middag för två. Det var lika gott som det ser ut!
Vi började med kantarell toast och avslutade med jordgubbar och glass. Vilken karl jag har.

Idag sov Ella till 06:30 förresten, det går åt rätt håll!!

Ella viskade nått om dagis..

Efter semestern är det dags för dagis. Självklart måste lillan ha sin egen fina ryggsäck då. Denna mamman har spanat in sig på denna rosa karamell. Finns i massa olika färger och kostar ca 399:-

Denna måste det bli. Hur söt är den inte då!?

Regnig Torsdag

Regnet öser ner över Kungsbacka, passar ju perfekt när jag jobbar sista dagen i morgon innan semester. Tur att det alltid kommer sol efter regn!? eller hur är det nu igen?
Vi passade på att köra värsta bästa mys dagen med Frida och Ludvig i deras stuga. Ludvig har lärt sig säga Ella, så söt när han pekar på henne och säger Ella och ler stort. Han visade även bestämt att leksakerna var hans och att Ellas pussar är han inte intresserad av. Svårflörtad goding det där.

Att titta in i kameran är inte aktuellt och Ellas frisyr får ni inte skylla mig för, hon drar ut ALLT vi sätter i håret på henne.

Mys i världsklass

Som ny igen!

Kommer ni ihåg att jag tappade min lur för några månader sedan. Det hände i förrgår igen. Som ni ser så va det inte mycket kvar av den. Så nu tog mannen min saken i egna händer och fixade luren åt mig. Nu är den som ny och väl skyddat i ett monster fodral.
Hej då med glassplitter i örat.

Slottsskogen

Imorse kom Frida och Ludvig hit för frukost. Efter lite mack kastning och bus lekte ungarna av sig lite och härjade omkring och stökade ner. Allt var i sin ordning med andra ord.

En busig Ella som absolut inte lyssnar på sin mamma.
När det började bli gnälligt packade vi in två trötta barn i vår bil och styrde mot slottsskogen och alla djur.

Ella sov gott hela rundan och när damen väl vaknade tog batteriet på kameran slut. Så det kan bli ibland.

Japp vi var svettiga som fan efter den långa bergspromenaden. Uppför och sjukt varmt!

Världens finaste Ludvig.

Å så vaknade lilla damen lagom tillbaka hos sälarna. Rufsig och nyfiken på de tjocka konstiga djuren. (Nej det är inte hennes mamma ni ser där nere.)

Vi har haft en jätte härlig dag.
Nu ska jag slänga upp benen och kolla fotboll
Heja Sverige.

Kalas

Att det kan vara sååå roligt att gå upp och ner för trappor 100 gånger om.

Världens bästa mormor

Kör bil med bästa morfar

Ella har varit hos mormor och morfar medans jag och Henke har jobbat. Gud som jag har saknat min lilla groda. Älskade underbara unge, du gör oss så jäkla lyckliga. Det var så det tårade sig i ögonen på mig när jag träffade min fis idag. En sådan dag helt enkelt.

Vi mötte upp familjen för kalas hos min kusin Karl. Mycket trevligt och super god mat, som alltid hos familjen Rasmussen. Ella visade sig från sin bästa sisa och var så glad och busig hela tiden. Alla konster visade hon upp och flörtade så sött med alla. Finns inget gulligare än när hon blinkar med ögonen och flinar så gott efteråt. En riktig charmör är hon. På väg hem somnade prinsessan som en stock och när vi bar in henne från bilden till huset sov hon vidare och har inte sagt ett knyst. Vår duktiga lilla älskling.

Du är en riktig liten solstråle Ella. En busig sådan!

Måndagslyx

Vi fortsätter njuta av sommaren och god mat. Idag slängde vi ihop lite grillspätt och till det färskpotatis i ugnen och en god sås. Nä banta får jag göra till hösten. Vad vore livet utan god mat somriga dagar som dessa?

Uppdatering

Helgen har vi spenderat med Sara, Niklas och Melker. Vi började lördagen med altan häng, gunga och smaka på jord och gräs.

Titta jag kan stå själv och resa mig upp. Men gå vågar jag inte än, endast två stapplande steg hittils.

I morse vaknade ungarna pigga och glada. Ella sov till 06, rena lyxen! Vi däremot var trötta och hade tunga huvuden. Men det var det så värt. Vi hade en super trevlig kväll.

Mammas lilla fis som är så duktig på att äta själv!

Ikväll har vi slappat hjärnet, grillat lite och kollat film. I morgon är det jobb dag igen och Ella ska vara hos mormor och morfar. Hon har det bra den lilla damen.

Fredagsmys!

Ellison och pappison har hängt med vänner idag när morsan dragit in stålar till familjen (shoppingen) Vi har busat med lilla grodan hela kvällen, shit vad hon måste underhållas nu. Annars blir det ett jäkla pipande. Men det är klart, så roliga som vi är... hahah

Kocken (henke) har stått i köket i vanlig ordning, han vet sin plats mitt hjärta. Jag har mest vilat mig med benen på soffbordet efter att Ella somnat. Tröttheten har tagot över. Det blir en tidig kväll i kväll.

Trevlig helg till er.

Ella kör lite dans moves, där av den underbara bildkvaliten!

Pappas tös! Inte tänkte jag att Henrik skulle bli så grym på frisyrer och klädval inte. Så stolt jag är över honom. Världens bästa pappa till vår lilla skatt!

Mammaland!

Hej vänner!
Idag startade vi dagen med en Ella som var sur som en citron. Men efter lite lekplats häng och god frukost var damen med i matchen igen. Då mötte vi upp Frida och Ludvig för en dag på noas ark. Massa barn, djur och grillad korv. En underbar dag med andra ord.

En helt undebrar dag. I morgon är det dags för jobb för denna mamman!
Sov så gott!

Sommar

Idag körde vi al in stranden. Sand strand, det var (är) sand ta mig fan överallt. Men trevligt har vi haft och Ella har fått krypa av sig, för gå vill hon minsann inte! Melker har varit helt galen i vattnet som alltid medans min lilla prinsessa är lite mer försiktig, roligast är att gå i det varma pissvattnet och hålla mamma i handen. Godingen Victor gillar inte sanden, han har varit master över sol krämen och smörjt sin tjej på ryggen idag.

Goa underbara ungar. Tack för idag.

Det blir en dag på stranden

Ella hjälper till att packa strandväskan i ny klänning från Gant.

Humöret är tillbaka efter några koppar kaffe och god frukost. Vi har smidigt dunder planer för dagen. Havet med massor av mammor väntar. What a beautiful day!

OM jag var (är) trött

Inatt har jag sovit lika många timmar som Ella. Först somnade jag på soffan när jag gav lillan välling, nickade väll till en 15 minuter. När Ella sedan skulle lägga sig kl 19 la jag henne i sin säng och mig i min egen. Jag tänkte vila lite för jag var så sjukt trött. Jag vaknade vid 10 tiden, fortfarande lika trött och kiss nödig. Efter ett toa besök somnade jag om och vaknade kl 06 när lillan ville upp.

Jag är fortfarande trött.. är det något fel då?!!?
För övrigt så har jag ändå vaknat på helt fel sida. Men solen tittar fram mellan lite moln och vi har blivit "lovade" fint väder så det ska nog bli en bra dag det här också.

En bestämd liten dam som blir sur som attan när hon inte får som hon vill!

I did some shopping

Klänning i rosa och linnet i grått

T-shirt i seris och top som synes.

Jag kommer se precis lika blöt och het ut som modellenra på bilderna, men det förstod ni nog innan!

Gränslös kärlek

Varje dag med dig mitt troll är den bästa. Du gör mig så lycklig älskade goa sketunge!
Jag älskar dig min fina underbara Ella.

Tävlingen är avslutad

Henke har som vanligt dragit ett nummer och denna gången föll vinsten till Elisabeth (har ingen blogg). Stort grattis till dig. Hoppas du får mycket nytta av dina fina Zipbuds.

Tack till Zipbuds och alla som var med och tävlade

Morsan och farsan på stan

Igår gjorde jag och Henke Göteborg. Vi började vår runda med en räkmacka och en dagens på heaven 23.
Vår barrunda fortsatte på incontro och sedan vidare till locatelli för sommarnes första strawberry daiquiri.
Vi gick till storan "öppen himel" för att sedan sist landa på pasta etc där vi åt en super god pasta med skaldjur. Vilken kväll. Det var länge sdan jag hade så trevligt! Tack älskling för världens bästa kväll!

Ella hade det jätte bra hemma med moster. Hon är så duktig våran lilla fisunge! Vi saknade dig som bara den i går lilla prinsessan.

Nu ska vi ut på äventyr.
Njut av Söndagen vänner!

Tävling - Zipbuds

Idag är sista chansen att kamma hem dessa Zipbuds. Klockan 21 i kväll dras vinnaren.

Hörlurar utan trassel med snygg design och bra ljud. Här har du den senaste trenden - Zipbuds
Det som gör just dessa hörlurar speciella är att sladdarna är integrerad i dragkedjan och du kan alltså själv bestämma hur tight sladdarna ska sitta. Perfekta till vagn promenaden, löprundan, resan eller musiken i vardagen.

Var med och tävla om ett par Zipbuds hos Rarelady.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att lämna en kommentar. Låna gärna bilden ovan och tipsa om tävlingen på din blogg, men det är inget måste!

Den 3/7 dras vinnaren
Lycka till!!

Vågar vi hoppas på en vändning??

Fullt ös med gåvagnen!

I mer än en vecka har lillan sovit längre på morgonen. Allt efter 6 är ok tycker vi då hon somnar som en stock kl 7. De senaste dagarna har vi vaknat mellan 6 och 7 och en gång till och med fått sova till strax efter 7. Detta är rena rama lyxen. Man kan ju spekulera och undra vad som har legat bakom dessa tidiga mornar och så igår kväll hittade jag det, tand nr 5 är uppe och tand nr 6 är strax igenom. Ella har reagerat med alla sina tänder, inte ätit bra, sovit kast, dålig mage och fått feber och varit gnällig. Men denna gången verkar det varit lättare vi har sluppit både feber, dålig mage och massa gnäll!

Fredags bus

BUS!!

nybadad liten groda
Idag har Ella bus varit hemma med pappa medans jag har varit på jobbet. Dom har precis som i mammaland hittat på massa roligheter. Bilen och tutan är en stor favorit här hemma.. helst ska vi dra runt på henne i snöret som gudfar satt fast (tack för det) Hon skrattar så hon kiknar och låter som en galning. Mamas lilla fisunge!

Vi har haft en super mysig eftermiddag och kväll. Ella har varit tokigare än på länge och brötat omring till tusen. Upp och ner för soffan 100 gånger och upp för trappan i 190.. Ja ni känner till det.
Underbara unge, fan va vi älskar dig Ella.

Onsdagens bravader

Bilderna är snodda av Jannie
Japp vi hade det grymme trevlig i onsdags. Vinet ölen och maten smakade gott och sällskapet var i världsklass. Tänk vad gott det kan göra med en kväll hemifrån och bara massa tjej snack.

Ikväll firar vi fredag hela lilla familjen. Grillat, kall öl och soffhäng väntar.
Happy fredag på er kära läsare!