Dagen som gick


Lite pillemarisk har ja varit idag.
Efter dagis lämning satte jag mig för några timmars jobb, i pausen ställde jag som sagt till med bakning. Å vilka kakor det blev sedan. Super goda. Dock lite för söta, en dl mindre socker i smeten så tror jag receptet är perfekt. Jag återkommer om det!

Jag och Ella busade massor med mobilen innan dagis lämningen

På väg att hämta min lilla skatt

Ella på väg hem med mosti, glad till 1000
När klockan slog 12 här hemma var jag inte fräck. Det var Ellas första sov dag idag, jag var töntigt nervös. Sover hon, åt hon bra, tänk om hon bara ropar efter mamma när det ska sovas. 20 över tolv var jag lugn, de hade inte ringt. När klockan var 13 höll jag på att skita ner mig igen.. varför har hon inte vaknat, somnade hon aldrig? 13.30 sa min syster till mig att njuta av "ledigheten" och sola lite. Vi la oss i solen men inte fan kunde jag slappna av.. kl 14 ringde dom.. ÄNTLIGEN... Ella hade somnat gott vid 12.20 efter lite bök med gardiner och annat men utan pip. Hon vaknade strax före två. Jag sprang till dagis för att möta min prinsessa som såklart var tok glad!! Älskade unge, du är bäst i hela världen! Gud som jag älskar dig!!

baka baka kaka, som mormor lärt mig!

Efter lite lekplats häng på gården kom Frida Ludvig och Jonas hit, syster skulle klippa lilla prinsen och jag och Frida fick snackat massa skit. Lilla Ludvig och Ella lekte som vanligt så fint tillsammans. Kolla in lillkillens snygga frilla, bra jobbat syster.

Kvällen avslutade vi med en super god kyckling, klyft potatis och Henkes goda sås och min goda goda kaka såklart!


Nu blir det soffmys med film!

Kommentarer
Postat av: carina

Vad skönt att det går så bra! :)

2011-08-13 @ 10:23:35
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Janni - Mamma till Emilia ♥

Gud vad skönt att det går så himla bra!! vilken otrolig lättnad!!!!! Så duktig hon är! stor kram på er!

2011-08-13 @ 23:49:16
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: ellenojag

Vad duktig hon är, skönt att det går så bra för henne/er!!

hoppas helgen varit mysig gumman! kram o puss

2011-08-14 @ 21:40:47
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Jannie

Fina fina ni!!

2011-08-16 @ 13:53:47
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback