Dagiskläder och lite till

Oj vad det cirkulerar om dagis här ute i bloggvärlden nu. Jag känner att det är på sin plats att jag gör min röst hörd i detta heta samtalsämne.

Dagiskläder, ja vad är det. För mig är det de kläder som Ella alltid har, jag tänker inte köpa skit kläder som endast är avsedda för dagis. Jag skulle aldrig lämna Ella i kläder med spagetti och köttfärssås fläckar. De kläderna som kommer hem omöjliga att få rena åker i sopptunnan. Gällande ute kläder så blir det POP för de anser jag vara bäst. Mest slit starka och vind och vatten täta. I vinter blir det Didriksson eller POP overall. Skor är viktigt för de små fötterna och även ryggen. Vi kommer ha gympaskor, kavat kängor och nu i sommar värmen sandaler. I vinter blir det såklart fodrade kängor och när det regnar stövlar.

Folk sprutar ut tips och massa måsten man inte får missa, men jag ser inte varför det inte skulle bli bra. Dagis finns för barnen och fattas de nått så kommer de hojta till. Blöjor är i och för sig onödigt att glömma första dagen =)

Hur tänker ni?


"varför tjatar du om att jag ska gå mamma, jag tar ju mig fram hur bra som helst ändå"



Altan häng med nya favoriten danonino!

Igår var jag ledig då hade jag och Ella en mysdag hemma i solen. Vilken värme vi har. Helt underbart.
Det gäller att ta vara på dagarna hemma med lilla prinsessan nu när jobbet satt igång. Det är lätt att fixa och trixa massa bara, men inte. Är jag mamma ledig så är jag. Då ska det fan inte städas och donas!

Nu ska jag kolla lite serier i sängen, jag har haft så sjukt svårt att somna det sista vilket resulterar i en trött och gnällig mamma - datorn, hörlurar och Johnblund tack!!

Kommentarer
Postat av: Anna Z

Så rätt så rätt!!



Hoppas att allt är bra med er! Har varit lite off från bloggvärlden ett tag :-)



Stor kram till er!! <3

2011-08-04 @ 21:29:58
URL: http://zimmersdagbok.wordpress.com
Postat av: Erika

Då jag lämnar Mira på dagis, vill jag att hon ska ha fina kläder, precis som hon har hemma liksom. Kläder med fläckar går bort på en gång. Det är faktiskt roligt att "klä sina barn fint", och helst då fröknarna alltid säger: men vilka fina kläder hon har.



kram

2011-08-04 @ 21:41:30
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: Janni - Mamma till Emilia ♥

Ja håller med dig helt!! Vadå dagiskläder? Man har väl det vanliga på barnen, kläderna är till för att användas ju!!!

Bra skivit!!!! så underbara bilder på Ella, hon är bara sååå söt med den krabbstiden!!!



kramar på er

2011-08-04 @ 22:54:18
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: ellenojag

Sunda tankar om dagis! Klart man ska ha sina "vanliga" kläder även på dagis.. som sagt.. det går ju att tvätta!!!

en bra sak att ha är namnade nappar, blir lite mindre basilusker som hoppar runt då!!

o jag håller med Ella.. varför gå när man kan ta sig fram så där grasiöst ;) Puss på er

2011-08-06 @ 00:00:30
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Vi kommer inte heller köpa några dagiskläder.. När han nu börjar på dagis. När börjar Ella?



Grattis på födelsedagen också :)) Kram

2011-08-06 @ 18:21:30
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Jennie

Åh, kan inte hålla med mer! Är så trött på inställningen att på dagis ska man ha fula, helst begagnade och slitna kläder. Och Livia som aldrig går i det annars, varför skulle hon göra det på dagis?! Sen såklart så ska ytterkläder vara bra och slitstarka. Livia ska dessutom gå på Ur och Skur och kommer behöva flera bra ytterkläder. Tack för ett bra inlägg! :)

Kram

2011-08-08 @ 08:30:58
URL: http://jenniejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback