Dagisbesök


Ellas mormor är här och busar runt för fullt med lilla prinsessan. Hon kommer slockna som en sten i kväll. Först en dag med farmor och sedan mormors bus, hon har det bra den där lilla damen.

Ikväll ska jag och Henke på informationsmöte på dagis. Det känns läskigt nära nu men samtidigt jätte bra att Ella ska börja snart. Det är inte alls långt kvar till inskolning nu. Hur gamla var era barn när de började på dagis. Har ni bra erfarenhet av inskolning? Dela gärna med er, detta är en ny värld för oss.

Kommentarer
Postat av: Erika

Mira var 1år och 4 månader. Och Silas kommer att vara 1 år och 3 månader då han börjar..



Det är ganska jobbigt till en början. Men dom kommer fort in i förskolan.

Det kommer säkert gå fint fint. När ska hon börja då? Och hur gammal blir hon?

KRAM

2011-05-24 @ 20:05:53
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Hallå tjejen!

Melvin var precis 1 år när han började. Jag har alla möjliga erfarenheter från inskolning. Oväntat va, haha ? :)

Men jag kan ju ta Melvin som ligger närmast i tiden. Det var skitjobbigt första veckan, andra gick bättre och nu går det strålande, haha. Inte mycket till hjälp kan jag tro...;) Men alla barn är olika, alla dagis är olika, så lita till dig själv bara helt enkelt :)

Kramar

2011-05-24 @ 20:19:37
URL: http://tess74.blogspot.com/
Postat av: carina

Skönt att det kändes så bra!

Jag har ångest över när Jasmine ska börja, måste sätta upp oss i kö snart..

Hur gammal är Ella när hon ska börja?

Kram

2011-05-24 @ 21:23:50
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till lilla Annie

Hej på er sötisar! =) Annie var 13 månader när vi skolade in henne. Vi har oxå världens underbaraste personal på hennes avdelning. De är jättegulliga och omtänksamma heela tiden. Det gick superbra att skola in henne där =)Vi var där i 5 dagar,mån till fre och längre å längre varje dag och de två sista dagarna var hon där själv och sov även där oxå.

Hoppas allt går toppenbra för er me. Tusen kramar så länge.

2011-05-24 @ 22:02:34
URL: http://vironica.blogg.se/
Postat av: Anna Zimmer

Oh vad spännande med dagis! När är det hon börjar? Agge börjar i augusti......spännande och skrämmande på samma gång.



Stor kram!

2011-05-24 @ 22:04:51
URL: http://zimmersdagbok.wordpress.com
Postat av: Lilla H

Min dotter var ca 1,5 år. Det gick jätte bra. Läste här över att ni var nöjda med dagisbesöket och det är nog det man ska gå på. Magkänslan.



På Haleys dagis var det en fröken jag tyckte verkade sträng men tydligen är det hon som min dotter gillar bäst. Fröken är nog bara sträng mot oss föräldrar haha.



Har inte sålt några kläder ännu, har inte gjort mig av met ett enda plagg, fast jag borde hon har så sjukt mycket. Kanske kommer det upp något här snart!

2011-05-25 @ 10:35:24
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: MamaM

vilka fina bilder på Ella och Victor! De kommer bli ett riktigt radarpar genom livet ser det ut som =)



Angående inskolning så var jag allt annat än nöjd när vi varit på besök första gången på Ebbas dagis, jag nästan grät när vi gick därifrån för jag var så förtvivlad. MEN Ebba älskar det, inskolningen gick jättebra (Ebba var 15 mån) och hon gråter i princip aldrig när hon blir lämnad! Oftast är ju pedagogerna vettiga människor som kan och brinner för sitt jobb, så oavsett alla andra faktorer, såsom utemiljö, innemiljö, mat osv, så blir det säkert oftast bra om pedagogerna verkar bra!

Lycka till!!!

kramar

2011-05-27 @ 09:48:46
URL: http://mamams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback