Så liten så liten..

Jag satt precis i telefonen och hörde genom babyvakten att lillan hostade, de är ynkliga hosta när man inte har någon röst så allt hörs väldigt dåligt. I varje fall så blir det tyst och sedan hör jag bara hur det låter konstigt, som om hon kippar efter andan. Jag rusar upp och där ligger hon och är blöt i håret, runt halsen och en bit ner på magen. Jag tar givetvis upp henne i samma sekund som jag känner detta och skriker på Henke. Han slänger upp henne på axeln och upp kommer mer snor och slem och en massa välling. Stackars min lilla prinsessa. Hoppas de var det sista slemmet som kom upp nu. Hur mycket mer orkar hon?

Nu är lakanen bytta, det var blött med kräk på både täcke kudde och lakan. Lillan sover gott igen efter massa kärlek och andning i fisken (jag vet att det är en anka)
Snart ska jag göra det samma, om man vågar sova vill säga!

Dagens sötnöt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla hjärtat!

Ingen tröst för eran oro, men Samuel gör likadant när han får sina hostattacker, spyr en massa slem. Det har han alltid gjort.

Jag skickar en massa kärlek och värme till er!

God natt

P

2011-03-22 @ 20:34:53
Postat av: - Malin & Ella

Nej då, va de de hon gjorte, stackars Ella.

Skönt de kom upp i alla fall, hoppas det är ett tecken på att de börjar försvinna. Puss på er, PS. världens coolaste tjej på bilden ju :)

2011-03-22 @ 20:44:56
URL: http://malinochella.blogg.se/
Postat av: Eleonor & Anna

Det skär verkligen i hjärtat att läsa detta, stackars lilla fisen. Men det är positivt när det kommer upp, hoppas nu att detta var vändningen. Ta hand om er, och hoppas Ella krya på sig snart. Kram

2011-03-22 @ 21:23:07
Postat av: ellenojag

Nejmen usch, har inte hunnit vara inne och tittat till er som jag i vanliga fall gör dagligen, men stackars lilla Ella, hoppas nu det där var sista sjukbasiluskerna som spyddes upp!! stor krya på dig kram till söta lilla tjejen och en stor kram till dig din supermamma!!

2011-03-22 @ 21:26:40
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Mamma till Nova

Men lilla fina hönan då !!

Hoppas att detta blir bättre snart, förstår att det är oroligt och jobbigt..

Skickar massa kryapåer kramar

2011-03-22 @ 21:33:55
URL: http://jennieullsater.blogg.se/
Postat av: Janni - Mamma till Emilia ♥

men uschhh och fy..stackars lilla hjärtat... gör så ont i mammahjärtat!! krypa på henne nu!! stor kram

2011-03-22 @ 23:47:02
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: Erika

så fin hon är! hoppas hon piggar på sig riktigt snart

kram till er

2011-03-23 @ 06:44:03
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: carina

Stackars lillan. Jasmine hade också så. Jag såg att hon inte kunde andas när hon låg ner och när jag slängde upp henne över axeln, så kräktes hon upp en massa slem och mjölk. Det är väldigt obehagligt. Jasmine fick en hostmedicin som vi har gett henne och det verkar som den har löst upp slemmet för hon har inte hostat lika mycket. Man känner sig så hjälplös. Massa krya på hälsningar kommer här!!

2011-03-23 @ 07:18:55
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Sofia

Nämen, stackars lilla Ella!!!

Nu får det väl ändå vara nog? Hoppas verkligen att medicinen hjälper henne att pigga på sig.

Ta hand om er!!!!

Massa kramar från Theo och Sofia

2011-03-23 @ 08:24:15
Postat av: Jennie

Lilla strumpan! Tillochmed i mitt mammahjärta gör det ont, och tillochmed här tåras ögonen när jag läser. Uschans, förstår din oro! Ännu en styrke- och kryapåkram till er!

2011-03-23 @ 08:41:07
URL: http://jenniejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback