Utmaning

Jag har blivit utmanad av fina Hanna

Hur länge har du bloggat?

Jag började i december 2008 och har bara haft ett uppehål sedan dess. Bloggen tog form när jag behövde skriva av mig efter en tuff tid. Sedan utvecklades det till en dagboksblogg med outfits, fester, mat och jobb. Nu är det som ni vet Ella som regerar här!

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Jag läser ca 20 bloggar varje dag.  (jag ska fixa min länklista snarast)

Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur månag är ämnesbloggar?
Alla är dagboksbloggar.
Sedan kollar jag givetvis på andra, men inga som jag direkt fastnat för.

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Absolut. Sedan berättar jag ju inte allt, men de som skrivs kommer från hjärtat.

Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag tycker jag hittat en bra balans. Jag är öppen, ärlig och spontan men privat med det jag vill ha för mig själv. Jag ser inget som helst hinder i att skriva om Ella som många gör. Jag och Henke är helt överens om att Ella kommer tycka det är jätte roligt med en liten dagbok om hur hennes första år var.

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Jag skriver för att det är roligt, det är självklart kul med kommentarer och jag försöker svara på alla. Jag vill ju att ni svarar på mina =) ge och ta liksom!!

Har du träffat människor irl. efter att ha träffat dom via bloggen?

Japp..några har jag träffat och det har verkligen varit super kul.

Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Det tror jag absolut. Jag är inte den som tar upp diskutioner här.. jag skriver inte hur man ska göra, vad som är bäst för barn eller något sådant, jag kommenterar väldigt sällan sådana inlägg också. Det är inte för att jag inte är ärlig utan för att jag anser att var och en gör och tycker som den vill. Diskuterar gör jag bäst irl, inte här!

Hur ser bloggandets nackdel ut för dig?

Ibland tar jag åt mig av vad andra skirver eller säger utan att jag vill. Det är klart det känns liksom, Jag är inte mer än männsika. En del mejl som trillar in sårar faktiskt.

Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?

Ja det gör jag nog. Det kommer nog bli något uppehåll under vägen och inläggen kommer säkert förändras när jag börjar jobba igen. Vi får se..

Nu vill jag lämna vidare till: Malin, Sara, Jenny, Carina och Anna

Kommentarer
Postat av: Angela

Roliga frågor och svar =)



Ha en underbar dag... Kram

2011-01-27 @ 08:59:08
URL: http://angelasand.blogg.se/
Postat av: Anna

Skoj med en liten utamaning, tackar:)

Åh kul att läsa dina svar på frågorna!



Hoppas ni får en go dag på Ikea!



Kramar

2011-01-27 @ 10:41:07
URL: http://jagochpyret.blogg.se/
Postat av: carina

Åh, trevligt! :) Ska jag ta tag i under dagen!

Ha en fin helg!

Kram

2011-01-28 @ 07:58:51
URL: http://carinadenfina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback