Ljusa minnen!

Julen 2007 firade vi hemma i vår lägenhet hela familjen, jag, Henrik min mamma, pappa och syster och Henriks mamma och bror. Det var den sista julen vi fick med Peter♥. Det var en ljus och fin jul. Alla var glada. Skratt, skämt, tårar och berättelser avlöste varandra. Det var en kärleksfull dag med hela min familj som jag aldrig kommer glömma.

Min systaer skrev en otroligt fin dikt till mig som Peter läste högt.
I inget och i allt systrami!


Älskade syster!
När hela världen är grå och död,
så står du där med lågor och glöd.
Med dina ögon ser du sådant som ingen annan ser,
när alla vänt sig bort så står du där och ler.
När det är tyst i allas öron så hör du vindarnas sus,
vad som än händer ser du en framtid som är ljus.
Du är den vackraste virvelvinden som finns på vår jord
men för din inre skönhet finner jag inga ord.
Du älskar så många, du finns för alla här och nu
och hur många som ryms i ditt hjärta det vet nog bara du.

Syster, hur har du gjort för att bli så stark?
Du har en vilja av järn, en karaktär av stål,
med glimten i ögat ger du livet vad det tål.
Ja, livet ska levas varendaste minut
dagen upplevas från början och till slut.

De måste ha funnits dåliga stunder, men det är bara de vackra jag minns,
du ska veta älskade syster att du är det finaste som finns.
Systerskapet ska bestå i värme och när det blåser kallt,
vi ska alltid finnas bredvid varandra, i inget och i allt!

AV: Sanna Skårbring julen 2007

Kommentarer
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Här sitter jag och bölar! Så vackert!

Kramar

2011-02-03 @ 20:39:15
URL: http://tess74.blogspot.com
Postat av: Caroline - Mamma till benjamin

vad synd att du inte var med idag carro, jag som hade bakat =)



Tycker att dikten är superfin, den stämmer verkligen in på dig! sug åt dig allt du kan av den!!!

2011-02-03 @ 22:08:55
URL: http://misslin.blogg.se/
Postat av: -Malin & Ella

Åh va fint skrivet av din fina syster Caroline ♥



Jag känner dig inte så väl än, men jag kan bara hålla med din syster - du är grym!!!!

2011-02-03 @ 23:14:17
URL: http://malinochella.blogg.se/
Postat av: Isse

Otroligt fin dikt!!



Ber om ursäkt för att jag inte svarat på ditt mail.

Nej jag bor inte i Kungsbacka utan i Älmhult.



Gillar dina shoppingtips=)

2011-02-03 @ 23:53:00
Postat av: Carina

Vad otroligt vackert skrivet!

2011-02-04 @ 06:05:13
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Sarah & Thea

Rysningar! Riktigt vackert.

2011-02-04 @ 10:52:12
URL: http://sarahkathrine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snälla Carro. Kan du inte rama in Sannas fina dikt till mig o mamma, den är så otroligt fin och överensstämmande hela vägen. Om du gjorde en till henne så vore diktsamlingen komplett hemma på väggen,skall ha dom i det nya rummet.Stora kramar.

2011-02-04 @ 11:24:21
Postat av: Malin

Underbar fin dikt!

Kramar

2011-02-06 @ 15:52:53
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback