köp boken!

"ibland såhär i efterhand. Så här ibland. Trygg. Skild, men bland de överlevande, kan jag tänka på hur tunn den lilla sköra familjens fostervattenssäck är. Speciellt om mamma och pappa slutat ligga med varnadra. Om närings kedjan därinne slutat fungera. Om de inte längre kan göra avrnadra glada. Det räcker med en liten nagel som rispar mot hinnan och vattnet går"

Dett är ett litet utdrag ur Mia Sköringers bok, "dyngkåt och hur helig som helst" Inledningen är så jävla bra rent ut sagt. Hon skriver med sådan sannig och öppenhet att man verkligen  tar åt sig.
Jag har inte kommit så långt än, men jag har en kännsla av att jag inte kommer bli besviken!
Köp boken!

Idag har vi sol i Kungsbacka. Riktigt skönt väder. Jag känner mig mycket piggare, tror bestämmt att mina blodtrycks tabletter har börjat värka. Det är en otroligt skön kännsla att få vara lite lite pigg och possitiv.

Så jag kör på gårdagens recept. Bjuder in mig själv hos mamam och pappa, ska sola lite och äta god mat.

Hoppas ni får en fin och solig lördag.



Min favvo just nu Mia Skäringer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte många som skriver om den där boken, verkar vara många som känner igen sig i den. =)

2010-05-22 @ 18:06:33
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

Tack för boktipset :)



Nej, sist jag var till bm (i tisdags) så låg lillebror fortfarande högt upp o var rörlig. Men jag är ganska säker på att han inte kommer att fixera sig heller...tror att han är som sin storebror ;)



KRAM!

2010-05-22 @ 22:23:00
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Caroline

Blev så boksugen i förra veckan o beställde hem tre böcker, var sugen på denna men så hade den fått så tråkig kritik så tog aldrig den men älskar också Mia...så nu när du säger att den är bra så ska blir det en beställning nästa gång :) Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback