smäll på fingrarna

Idag på Mvc fick jag skäll. Det började med att jag inte har känt bebben sparka eller buffra under helgen. Jag tänkte att eftersom jag har det trångt, med smärtor vid revbenen och svullnad högst upp på magen så får väll inte bebben plats att kicka. Jag berättade detta för min barnmorska och fick då reda på att om man inte känt någon spark eller buff på en hel dag ska man åka in. Det ska kollas!

Jag har ju som beknat välldigt hård och spänd mage, så vi funderade på om det kanske är så att ungen sparkar men att inte jag känner det. Mycket riktigt, efter ultraljud, där allt var jätte bra såg vi lillen sparka utan att jag kännde det. Min mage är helt enkelt för hård. Så jag ska läggga mig ner och buffra på magen varje kväll om jag inte kännt något unde dagen. Bebben ligger även snett, det kan också vara en orsak att jag inte känner lika mycket som innan. Men förut, efter middagen ville fisken visa sina konster =) Duktig pojk höll jag på att skriva.

Jag fick även order att sluta dricka saft. Jag dricker sjuka mängder med svart vinbärs saft från bob. Det har lixom blivit min craving under graviditeten. Men icke. Slut med det enligt barnmorskan.


Bob build this body!!

Vad har ni för cravings?

Kommentarer
Postat av: Anonym

nu när jag ser din mage är jag nästan beredd att sätta pengar att det är en tjej! sååååå kul!

2010-03-16 @ 07:34:31
Postat av: Pernilla

Hej,

Varför får du inte dricka svartvinbärs saft?

pusselipuss

2010-03-16 @ 07:59:31
Postat av: anna

Mörkchoklad :) Den från premium eller vad märket heter med smak av havssalt.

Den är helt fantastisk,

2010-03-16 @ 09:08:48
URL: http://ginnyajag.blogg.se/
Postat av: janni gravid i vecka 36 <3

tack så mycket, ja det är lilla jag med stooora magen, hihi!

Skönt att höra att allt var bra med lill* bebisen i magen, inte ditt fel att du inte kan känna alltid. Jag hade också väldigt spänd mage i början när den växte massor, så jag skulle ligga och trycka ut den lixom, hihi!

Är allt bra annars?

Vad roligt med shopping på ullared, där finns säkert hur mycket som helst!



Jag har fått lite cravings på skorpor med smör och ost, hihi och apelsiner annars inget speciellt! Söt dricka också! :)

Kramar

2010-03-16 @ 09:16:49
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: Melanie

Oj är det så pass alltså, att man måste kolla det bara för att man ej känt på en dag? hade jag ingen aning om. Tur att allting var bra i alla fall med lillen:) Varför fick du inte dricka saft? På grund av sockret eller vad? Oj jag har nog inte fått några speciella cravings sådär faktiskt, jag är fruktansvärt godissugen ofta bara. Det har jag inte varit innan grav. ;-) Kram!

2010-03-16 @ 13:46:12
URL: http://www.nartvablirtre.blogspot.com
Postat av: Anonym

hej vännen! mitt namn kom inte med i mitt förra inlägg,det är jag som satsar pengar på en flicka! pusspuss Sandy.

2010-03-16 @ 19:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback