en tanke om föräldragrupp

Idag var vi på vår andra föräldragrupp och jag tror minsann att jag börjar tycka att det är lite trevligt. OK, det finns en del såg spån i gruppen, men vi skrattar alla välldigt mcyket, drar en del skämt och vi får äcklas av filmer och annat som det pratas om.  Det är för mig en jätte lättnad. Jag kan inte vara alvarlig hela tiden och sitta ner i gruppen med ett block och anteckna, det är liksom inte min grej. Vi har folk i vår grupp som är sådana. Helt ok för mig, men då vill ju jag kunna var mig själv. Det kan man ju inte om man är ensam om att tycka att vissa saker är äckliga eller är den enda som skämtar om att få en öl efter slutfört arbete. Som tur är, så är jag inte själv. Vi har lite av varje i vår grupp. Givetvis är inte hela "lektionen" skratt och skämt, givetvis kan jag vara alvarlig. Men jag är bara inte den där "by the book" mamman!
Jag tycker alla blivande mammor och pappaor ska prova på föräldrargrupp. Kanke har ni tur, precis som oss att hamna med personer som ni trivs med. Vi var skit skeptiska innan, men nu tycker jag om att ha en lite tråd att luta mig mot.


Man får skämta och vara lite crazy, prata om öl och spy över kräk lukt, fastän man ska bli mamma. Enligt mig i varje fall.

Kommentarer
Postat av: Melanie

jag har också varit lite skeptisk, men vi ska ända gå har vi bestämt oss för nu. i maj någon gång skulle våran grupp dra igång, mest "rädd" är jag för att det är folk som man inte "klickar med". Men vi får hoppas på det bästa, förmodligen tänker alla samma sak innan också hihi :)

2010-03-10 @ 09:35:40
URL: http://www.nartvablirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback