sur bitter och en jävligt dålig dag!

Somna som en stock.. jo tack. I 5 minuter.. sedan var det fullt skrik och inget som var bra, ren blöja, matad, rapad, spydd ja ni vet reglerna. Då var det bara trött heten kvar. Ögonen gick i kors.. SOV dumma unge SOV! men nej då, så alla vår planer för dagen gick i krach.. tog lillan på en promenad och givetvis somnade hon, men inte så där gott som hon brukar.

Väl hemma när jag parkerat vagnen vaknar hon och gallskriker. Jag blir irriterad orolig och undrar vem som har tagit min goa snälla unge. Vad är det med henne. Va FAN gråter hon hela tiden för.Är hon sjuk, har hon ont?? Snoret har lagt sig och hon borde inte vara sjuk, men samtidigt vet man ju inte om hon har ont i öronen eller kanske huvudvärk (kan barn ha det?)

I varje fall, jag tar fram babybjörnen och vaggar runt på ungen, leter samtidigt fram boken "växa och upptäcka världen" som jag fått av min vän madde. Jag ska villigt erkänna att jag inte är ett fan av "du gör såhär med ditt barn" böcker. Men alla säger att just denna är bra och när jag är så förtvivlad som jag är nu så kan tom jag ändra mig. Vilket jag nu gjort. Jag slår upp en av de första sidorna och  läser:

"Tecken på att en stor förändring är i antågande - är at bvarnets beteende på ett oförklarligt sätt förändras, det blir annorlunda och svårtolkat. Det kan i bland kännas som ditt barn blivit utbytt mot ett annat. Du märker en klängighet hos barnet som inte funnits där de senaste veckorna och han drabbas ofta av oförklariga gråt attacker. Detta känns välldigt oroande, särskilt första gången man upplever det, men beteendet är fullständigt normalt. Många föräldrar undrar om deras barn håller på att bli sjuka när det plötsligt blir besvärligare och mera krävande, eller också känner de sig irriterade och förstår inte varför deras barn har blivit så klängiga och påfrestande"
Den första klängperioden inträffar vid 5 veckor. Precis som Ella är nu. Behöver jag säga att jag kände mig träffad när jag läste dessa rader.

Så nu sitter jag här med Ella i babybjörnen på bröstet.
Hon har somnat till och jag börjar få tillbaka lite krafter, kan ju vara bra och ha inför nästa släng =)

Kommentarer
Postat av: Carolina - Mamma till Minna

Babybjörnen är räddningen när de vill vara nära hela tiden.. Den är ett bra köp! :-)

2010-07-09 @ 12:34:24
URL: http://livetmedlina.blogg.se/
Postat av: Fröken M

babybjörnen har varit vår absolut BÄSTA investering ! Viggo somnar direkt jag sätter honom i den och det har gett mig många lugna stunder !

2010-07-09 @ 15:24:52
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Det är jobbigt när man precis börjat fatta varför ens bebis gråter, jamenvisst kommer de in i en ny fas och man får lära sig om allt från början ;)

Annars har jag höööört att om bebisar har öroninflammation kan de göra ont när de ligger ner men inte så värst om de är upprätta? Jaja, jag vet inte. BabyBjörnen rocks! Kram

2010-07-09 @ 17:01:42
URL: http://ungfamilj.blogg.se/
Postat av: Madde

Mmm.. Inte kul när det är så, men bra att boken kom till användning. Den kommer säkert kännas ännu mer träffande längre fram :)

Imonbitti drar vi till landet igen, vi hörs när vi kommer hem!

Ta hand om er hela familjen!

Puss

2010-07-09 @ 17:17:28
URL: http://madelenekahnberg.blogg.se/
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Leia hade sån period oxå. Men nu har vi inga sånna "Klängproblem" längre. :)

Skönt att båda töserna är bra igen.

2010-07-09 @ 19:07:39
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: ellenojag

Tack så mycket :)



Här e det en till som haft en riktigt dålig dag, jag sur och irriterad, sambon och hunden irriterade av värmen, och Ellen har aldrig varit så gnällig som idag, kombination av värmen och tand nr tre tror jag! pyhaa skönt att sova nu och vakna upp till en bättre dag imorrn!

håller tummarna för en bra och mysig lördag för er med, kram på dig och sötaste Ella

2010-07-09 @ 22:00:31
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback