lite då och då..

Vår renovering här hemma står rätt så still. Vi har gått på semester från den kan man säga. Men vi har har sagt att vi ska fixa klart i hallen, köpa nya dörrar och fixa fodrena innan vi helt lägger ner för lite välförtjänt vila.

Så för en stund sedan fick Henke sig ett ryck och började fixa hallen. Jätte duktigt av honom, det är så roligt bara när männen (antar att henke inte är ensam) grejar, för jag får lixom alltid finputsa med dammsugaren och plocka undan efter honom. Jag låter bilderna tala



Henke har satt upp hatthylla och spegel.


Jag har dammsugit och plockat bort alla verktyg samt hängt allt i sin ordning! Skillnad?
Tur att vi är bra på olika saker =)

Kommentarer
Postat av: anna

Tror det är likadant i alla hem :P

De ser inte de små detaljerna....som gör hela skillnaden ;)

2010-07-14 @ 01:18:43
URL: http://ginnyajag.blogg.se/
Postat av: Fröken M

härligt att det blev gjort ! ibland behövs inte så mcyekt för att åstadkomma den stora skillnaden :)

2010-07-14 @ 03:30:39
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: carina

Haha, Sebbe brukar säga när han snickrat och fixat klart: Så, nu kan du städa! Och så får jag göra precis likadant! Det är samarbete det! ;)

Ha en härlig dag i (förhoppningsvis) solen! Kram

2010-07-14 @ 09:44:33
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Malena

Tur att ni kompletterar varnadra så bra ;D

Ni är absolut värda att ta semester från renoveringen. Man måste ju njuta lite emellanåt också.



Nä jag har inte gett honom vatten. har funderat på det men så läser jag att de ju ska klara sig med modersmjölken och att de fösrat dropparna innehller mer vätska och därmed släcker törsten.

Men jag har varit sugen några gånger. Syrran gör det men hennes Edith är ju tre månader.

Har du provat? Vet inte vad som kan hända om man gör det...

Ludvig har ont i magen nu så det kanske är dumt att laborera nu...



Ja kanske är det värmen som gör att de kräks.



Ludvig smilar lite då och då men jag kan inte säga tt han ler varje dag. Långt ifrån.

Ibland kommer ett riktigt leende.

Men mest så spärrar han upp munnen och formar ett O och spänner ut näsborrarna och så ser man att ögonen är glada. När han göra så brukar jag göra pussljud mot/i hans mun så det ekar i den. Det tycker han är jättekul och då brukar han le mer :)



Längtar tills han ler hela tiden när han är glad :) Det kommer väl. Var sak tar sin tid.



Jag tror att om det är något de inte lärt sig ännu så är det för att det istället lärt sig något annat.



Hopppas att du får en bra dag! Själv ska jag sitta inne och uggla... Knaske jag kan halta ner i parken åtminstone. Har ont i en tå som jag ej kan stödja på. Tro det eller ej men jag äger inga öppna skor, tofflor eller liknande. Har i stugan på ön men inte här...



Kramkram!!

2010-07-14 @ 09:46:59
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Melanie

Åh vad fint ni har fått det!

2010-07-14 @ 15:21:34
URL: http://nartvablirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback