Måndag

Denna måndag har varit grå och regning. Jag är jätte trött och vill bara ligga ner och sova.. sova sova sova, men det går inte. Det är fan eld i röven på mig och nya planer HELA tiden. Men så rologt.

Dagen började med efterkontroll. Jag är frisk mellan benen, en spiral har satts in och jag är för fet. Som om jag inte viste det. Tanten som kollade mina värden mm verkar tro att jag är född igår. Tror hon inte att jag har spegel hemma och kläder som inte passar. Jo tack.. jag är FÖR FET! Men jag är också smart nog att inte banta medans jag ammar. Det får bli när den biten är klar.. jaja nog omdet. Jag är frisk i varje fall.

Efter ett besök på mormors jobb blev det lunch på kungsmässan med Anna och hennes barn. Lika trvligt som alltid att räffa er. Men jag vetti fan om jag vill ha tre barn =)
Nu ska jag fixa mig lite för snart ska vi iväg och grilla med två par från gravid grupen. Mysigt.

Hoppas ni haft en bra dag.

Ella på besök på mormors jobb idag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker Ella är väldigt lik Henke, sa det till Pernilla! :) Hoppas ni får en härligt måndag! kram

2010-08-09 @ 17:35:39
URL: http://emmamedtvam.blogg.se/
Postat av: carina

Skönt att du är återställd där nere igen! Det oroar jag mig en del för, att det ska brista och inte gå tillbaka på något sätt vid förlossningen..

Jag tycker att vikthetsen som råder kring gravida och nyblivna mammor i allmänhet är tråkig och det ska följas kurvor och antal kilon enligt mallar. Bara man själv mår bra och det inte blir sjukligt farligt åt något håll, så tycker jag andra ska sluta lägga sig i.

Hoppas ni får en mysig kväll!

Kram

2010-08-09 @ 17:56:53
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥

Men vännen dom bilder jag sett på dig tycker jag inte alls att du är fet! Och som du skriver kan man inte banta när man ammar...kolhydrater och fett (och socker ;)) är ett måste helt enkelt :)



Vart har du köpt ditt domännamn? Och fungerar det bra utan att strula? Sitter och kikar runt på vad som är billigt och bra...för jag har nog bestämt mig för en egen webplats nu så man kan ändra och dona som man vill i bloggen :)



KRAM!

2010-08-09 @ 18:45:08
URL: http://www.edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Emma

Tjingeling!! Lätt att tro att han är min sin, men min mamma och styvfar fick en sladdis! ;) så det är min 18 år yngre lillebror!! ;)

Men vi passar honom ofta, och så klart längtar man efter egna! Men just nu har vi stort

Fokus på att hitta vårt drömhus! håll tummarna. :) ha en bra vecka!

Kram Emma

2010-08-09 @ 19:05:27
URL: http://emstankarochfunderingar.blogspot.com
Postat av: Tina

Men guud säger de sånt till en? Jag är körd ;) Ibland undrar man ju hur andra tänker, man är ju som du skriver inte dum. Sen är det väl inte konstigt att man ligger några kilo plus, man har ju burit och fött ett barn. För den delen tycker jag det strålar om dig på korten man sett och det är väl det viktigaste??



Å Ella är huuur söt som helst :)

2010-08-09 @ 19:27:47
URL: http://stinsenprinsen.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till dwayne

sv: tacktack :) ingen aning .. har inte önskat mig något speciellt. mest pengar eller saker till lägenheten. jag har så jag överlever.



haft en bra dag? hur mår din lilla? :) kramar

2010-08-09 @ 19:36:35
URL: http://eemmaaaaa.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Grattis i efterskott! Och du, du är INTE tjock!!! När jag var gravid gick jag upp från 75 till 100 kg. :( på efterkontrollen vägde jag 85 och var skitstolt över att ha tappat 15 kg. Men det fick man ju i faceat. Det var tydligen skitdåligt och jag var för tjock och hade för högt bmi och skulle få diabetes och aldrig gå ner mer typ. blev skitledsen och grät på vägen hem. Men nu har jaggått ner till 70! iofs har jag gått upp till 74 nu under semestern, dessutom ska jag ha mens snart.. och då går jag upp typ 2 kg. jag ska ner till 68 iaf tänkte jag. Och den där jävla vikthetsen på nyblivna mammor är fasiken skamlig. jag blir så förbannad!!! vem tänker på att käka groddar och råris när man har en nyfödd och är superlycklig för det? Far åt fanders alla dumma barnmorskor. :( Kraaaaaam

2010-08-09 @ 21:10:54
URL: http://ungfamilj.blogg.se/
Postat av: Carolina

men usch, vad sa hon om din vikt?? :(



hehe, jag trodde ella höll dig vaken, men roligt att det är roliga planer istället som håller dig på bena :)



kram!

2010-08-09 @ 22:36:20
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: janni - mamma till Emilia♥

Heej på er söta, lilla Ella är så söt!! Skönt att allt såg bra ut, jag har också spiral, trivs bra med det även om man kan känna den vid vissa tillfällen vilket är lite jobbigt!

Men gud vad sa hon om din vikt? så taskigt.. man ska inte banda när man ammar, jag tänker bara på att röra på mig varje dag!



ooo Dopet igår var HELT underbart, helt perfekt och Emilia var verkligen på helt strålande humör!!



Skönt att mjölken kommit tillbaka ordentligt igen, jag har inte fått min mens ännu, det var tidigt du fick den ju, stackare!

Krama på er

2010-08-09 @ 23:05:57
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: Mamma Vitamin

Jag har ett par veckor kvar till min efterkontroll. Hade du med dig lillan? Jag är också för FET. Jag bantar inte men har börjat träna o försöker att äta nyttigt.

2010-08-10 @ 13:39:25
URL: http://mammavitamin.blogspot.com/
Postat av: miss lin

hoppas du skojjar med mig carrp!! Sa hon till dig att du var fet??? Inte OK du är superfin precis som du är.

2010-08-10 @ 14:55:45
URL: http://misslin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback