vikten av att låsa sin dörr!

I går damp Norra Halland ner i brevlådan. En lokal tidning vi har här i kungsbacka. På första sidan fångade texten mig "Inkräktare skrämmde barn" Jag fortsatte läsa och då visare det sig att i Fors, där vi har köpt hus så har en berusad man gått in i ett hus, gått upp för trappan och gått in i ett av tre sovrum.
Pappan i familjen vaknar av att ett av hans barn skriker som en galning, han rusar upp i tro om att barnet drömmer en mardröm. Men där står en stor full karl i medelåldern och ruskar hans barn!!!
När mannen ser pappan skriker han "stå still annars slår jag ihjäl dig" med dom orden ställer han ner barnet i spjälsängen igen och rusar ut ur huset.

En granne som har sett mannen har ringt polisen så han blir tagen inte långt därifrån.
Mannen blir hemkörd av polisen. Ingen fylle cell, ingen häktning, ingentin. Dagen efter ringer polisen till pappan i familjen och förklarar att mannen var en jätte trevlig familjefar som ångrade sig djupt och att det inte skulle leda någonstans om pappan fortsatte att anmäla.

Jag tappade hakan när jag läste detta. Vart fan är vi på väg?




Kommentarer
Postat av: miss lin- i väntan på berry

herregud, ja man börjar ju undra vad man får göra och inte göra. Jag blev flyttad till den 6 sept, men jag tror inte på de =p

2010-04-08 @ 12:10:03
URL: http://misslin.blogg.se/
Postat av: Janni gravid i vecka 39 <3

ooo ja det förstår jag, men ja ska försöka hålla mig nu till lilla sessan är här, lite roligare då också när man vet hur stora dom är och så! :) Men det är otroligt svårt att stå imot allt fint!



Nja vi har lite halvmulet idag, men helt ok!

Hur mår du idag?

Kramar

2010-04-08 @ 14:22:09
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: jannike

Oh tur att de inte va här! Vi hade slagit ihjäl honom, eller jag!



Jag kommer inte ihåg nummret men vi bodde i de andra gråa huset. Kan ha vart 4D.

Jag kan tänka mej att de va den bästa dagen och du va verkliegn jätte fin!

2010-04-08 @ 20:26:04
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/
Postat av: Melanie

Men fy vad hemskt, gud så obehagligt!! Vad är det för fel på folk?! och vad tusan är det för polis som har hanterat det ärendet? Det verkar ju vara smussel under bordet för hela slanten, klart det ska vara någon påföljd för människan! Gud vad arg man blir!

2010-04-11 @ 12:43:38
URL: http://www.nartvablirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback