god natt/god morgon

Jag hatar när jag inte kan sova. Det "pirrar" i benen och hjärnan snurrar. Jag tänker inget speciellt. Ligger mest och trissar upp mig själv över att mannen är enveten som en ko. Han vägrar för det första att lägga sig på kvällen, de har han i och för sig alltid gjort. Men nu är det så tydligt, eftersom jag sover jätte löst och vaknar av minsta lilla. Sedan har han svårt att somna, vänder och vrider och till slut börjar han snarka.

I dag klarade jag inte mer. Nu är jag uppe. Pigg och ny äten. Det är nog dags att vi delar på oss. Skillda sovrum vid 25 års ålder. Lysande! Nä, så illa är det inte. Men för någoon natt kanske. Idag kommer jag sova på soffan. Usch, jag blir alltid irriterad när jag sovit där. Men bättre med lite sömn än ingen. 

Lider ni av "pirr" i benen? Restless leg!
Jag har haft lite problem med det innan graviditeten. Inte ofta, men någon kväll allt då och då. Men med magen har det blivit 1000 ggr värre. Varje kväll kommer det en "atack" och vissa nätter är jag sömnlös. Jag har frågat min barnmorska och läkare om detta. Det finns inget du kan göra åt det fick jag till svar. Men nu har jag vant mig. Brukar ta en dusch varje kväll för att stilla det. Det somnar jag som ni vet ganska bra av.

Jaja, nog om dåliga ting.
I morgon (idag) ska jag äta lunch med lilla Theo och Madde. Hoppas solen lyser en stund på oss så vi kan sitta ute på deras altan. Madde har skaffat sig en blogg nyligen. Klicka in vettja.


Madde och hennes coola prins!

God natt eller god morogn om ni hellre vill det =)


Kommentarer
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Hihi vilken liten tuffing!

Det går snabbare denna graviditet, men samtidigt så har man också ett litet barn som ska bäras, kläs på o lekas med fast fogar o rygg gör ont. Så där tycker jag nästan att med Edvin var enklare, då kunde man ligga ner hur mycket man ville o vila massor :)



Med Edvin kollade vi könet. O vi ska göra det denna gång också. I v 19 låg bebisen o knep ihop benen så vi fick inte alls se. Men i v 33 ska vi på extra ul (moderkakan låg så långt ner) så vi ska passa på att kolla då istället :)



Hoppas att du får vila massor idag istället. För det är inget roligt att sova dåligt på natten...

Kram

2010-04-09 @ 08:09:31
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Malin

Jag hade också massa restless legs+kramp i vaderna på nätterna under i alla fall första graviditeten. Jag blev då rekomenderad att äta mer magnesium/kalcium. Så då gjorde jag det och det blev mycke bättre! Det nästan försvann. Ha det kram

2010-04-09 @ 09:05:16
Postat av: jannike

Vad jag vet så går restless ben att operera om man har jätte besvär. Men kanske inte om man "bara" har de när man är gravid. Tack, tack och tack:) Va du är snäll. Kram

2010-04-09 @ 09:25:38
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback