god middag

Efter en tuff natt med många konstiga drömmar (jag satt i en vänt stol på BB när min moderkaka rammlade ut!) och lite sömn har jag nu haft en lång och skön förmiddag i soffan. One tree hill, mat och goda apelsiner. Gud vad dom är smaskiga nu förresten.

Men nu är det dags att ta tag i dagen. Jag har lite samtal kvar som måste fixas, tvätten ska vikas klart och papper ang havandeskapspenningen ska fyllas i och postas.

I Eftermiddag ska vi på möte hos försäkringsakssan ang föräldrarpenning mm. Jag vet inte om det är nödvändigt, men nu har vi i varje fall chansen att ställa alla frågor vi samlat på oss. Utan 1h kötid!!

Hur ska ni göra med föräldrarpenningen? delar ni lika med er partner?

Jag ska vara hemma för våra dagar. Henke kommer ta sina "måste" dagar när bebisen blivit lite större och lite då och då. Han har inte möjlighet att vara hemma heltid. Jag tycker det är för jävligt att inte varje familj får göra som den vill. Alla har olika förutsättningar.  Vad tycker ni?

Nu tittar solen fram, det ska tydligen bli varmt igen. JIPPPIEEE

En apelsin sol dagen till ära!

Kommentarer
Postat av: Madelene-gravid i vecka 39 <3

tack! :D

nej jag är faktiskt inte så nervös, mest otålig! :) tycker konstigt nog fortfarande att allt är så himla overkligt! :)

har du börjat bli nervös än? kramar

2010-04-07 @ 14:52:26
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: carina

Ja, hooopppass! :D

Hoppas du ahr en bra dag också! Kram

PS. Drömmer också helskumt hela tiden :p

2010-04-07 @ 15:03:26
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Madelene-gravid i vecka 39 <3

precis så är det för mig också! smärtan kan man ändå inte föreställa sig och den går inte att undvika, så lika bra att inte tänka på det! :) var med och tävla i min blogg vettja! ;)

2010-04-07 @ 15:04:58
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha det va nog den konstigaste eller läskigaste drömmen jag har hört om på ett tag nu :) apelsiner e mumma!!



Det FK inte har fattat är att eftersom SE inte är jämställt än så har inte alla familjer råd med att pappan ska vara hemma så länge eftersom han oftast tjänar mest pengar.. Ta tag i det först sen kom å tjata om att båda ska dela lika! Nä jag e hemma ett år o D i 3 o en halv månad..



Jag har vart på kungsmässan med syster och snart ska jag på styrelsemöte..



Då bokar jag in en promenad mef tjejerna i föräldragruppem imon så kollar vi fredag men jag ringer imon ändå!



Puss puss o lycka till med frågorna ikväll!

2010-04-07 @ 15:56:07
URL: http://madelenekahnberg.blogg.se/
Postat av: Madelene-gravid i vecka 39 <3

hihi, ja det är ju en perfekt present! :D annars kan du ju skriva mammas hjärt/mammas skatt eller nå om du väljer att behålla de själv :)

öka chanserna att vinna genom att länka :)

kramar

2010-04-07 @ 16:10:57
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: Tina

För oss har det aldrig varit ett alternativ att han ska vara hemma. Vi har i stort sett samma FP menhan jobbar sex dagar är ledig fyra så han får mycket tid här hemma ändå. Har faktiskt inte stött på någon som tycker att det är konstigt att vi gör så. Men alla gör det som de anser bäst för sin familj tycker jag! Hoppas ni får bra info på mötet!

2010-04-07 @ 16:15:50
URL: http://stinsenprinsen.blogg.se/
Postat av: Melanie

Jag kommer ta hela föräldraledigheten och Johan sina 60 dagar. Förmodligen så ska han läsa till operationsjuksköterska till hösten på distans, och blir ju därmed hemma mycket ändå. Och ska han fortsätta jobba så är han ju 9 ledig varannan vecka med tanke på nattjobbet, så det känns bäst att jag tar den största delen.

2010-04-11 @ 12:48:33
URL: http://nartvablirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback