Gifta sig eller inte??

Idag läste jag ett gammalt inlägg i veckorevyn på jobbet. Jag glömde givetvis tidningen på jobbet, så jag kan inte plocka exakta citat, men minnet är rätt gott fortfarande =)

Det handlade i varje fall om man ska ingå äktenskap eller inte. Det är verkligen kul hur folk ser på vigsel och förlovning. I artikeln jag läste tyckte en person att äktenskap var löjligt och onödigt, "det finns inget som varar för evigt" sa denna personen. Hon tyckte även att eftersom inte homosexuella får gifta sig borde inte andra få det heller! Hennes argument va många, hon tog upp fåniga saker som att det är jobbigt att skilja sig, inte för hjärtesorgens skull utan för ekonomin, uppdelning av hus bil förmögenhet mm blir jobbigt.. hallå.. jävla idiot rent ut sagt.

Jag tror på en evig kärlek, men jag är inte blind, jag tror inte att det är lätt, men skulle det vara lättare bara för att man inte gifte sig?? blir det lättare att lämna någon, eller bli lämnad för att man inte är gift? nej det tror inte jag.


Jag ska gifta mig, inte för att jag ska få en ring som visar att jag e "tagen" som vissa uttrycker det, Jag gifter mig med mannen i mitt liv. Min bästa vän och min livskamrat. Jag hoppas alla får uppleva den känslan, hur det känns när man vet att det är för evigt!! För när det är det, då vet man!

 

//rarelady


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback