Dikt av syster

Förra julen skrev min syster en dikt till mig. Den ligger gömd i en låda, men jag tar fram den ibland när jag känner mig lite nere, mellan tårarna som faller genom raderna, ler jag.. den e så vacker.

Älskade syster!
När hela världen är gråm och död,
så står du där med lågor och glöd.
Med dina ögon ser du sådant som ingen annan ser,
när alla vänt sig bort så står du där och ler.
När det är tyst i allas öron så hör du vindarnas sus,
vad som en händer ser du en framtid som är ljus.
Du är den vackraste virvelvinden som finns på vår jord
men för din inre skönhet finner jag inga ord.
Du älskar så många, du finns för alla här och nu
och hur många som ryms i ditt hjärta det vet nog bara du.

Syster, hur har du gjort för att bli så stark?
Du har en vilja av järn, en karaktär av stål,
med glimten i ögat ger du livet vad det tål.
Ja, livet ska levas varendaste minut
dagen upplevas från början och till slut.

De måste ha funnits dåliga stunder, men det är bara de vackra jag minns,
du ska veta älskade syster att du är det finaste som finns.
Systerskapet ska bestå i värme och när det blåser kallt,
vi ska alltid finnas bredvid varandra, i inget och i allt!


Min älskade lillasyster.. hon är den bästa, i inget och i allt.


När sanna gick ut nian.. de e väll 3 år sedan lr nått sånt =)



Vi va på Robbie Williams, den bästa konsert jag varit på.
Här fotade jag syster tillsammans med Henke Lundqvist.



I mars 2008 var vi i Turkiet med släkten. Jag och sanna bodde i ett rum,
fan va sjukt kul vi hade nosen! Här e hon sönderbränd på smalbenen
, vi fick
tipps om yoghurt, det fungerade faktiskt.. haha

Natti natti..
I morgon börjar mitt nya GI liv, då måste jag ju vara utvilad =)





Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilken fantastisk dikt Sanna har skrivit!

2009-01-08 @ 11:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback