Då va man igång då..

Jag fick en ny dator av min blivande i julklapp. Min gamla var jävligt seg, så jag har inte varit så road av nätets värld. Men i varje fall den nya datorn blev installerad och jag förtrollades i denna nya värld. (Nu låter de som jag har noll koll. Riktigt så illa e det inte ) Så nu sitter jag här och vill dela med mig av alla mina tankar och funderingar till de som är roade.

 

Jag funderade idag på vår vardag. Hur vi alla lever i den på olika vis. Vissa hatar vardagen, vill alltid att det ska hända något och vägrar leva livet för vad det är.

Min vardag e bra. För jag tycker att jag kämpar. Jag försöker hålla kärleken vid liv, träffa vänner och roa mig på bästa vis.

Mina tankar och funderingar kring detta resulterade i en dikt.

 

Man ska aldrig ta förgivet att vardagen e lycklig och glad.

Par bråkar över småsaker, stör sig på varandra och tar varandra för givet.

Jag har tur som har dig. Du ger mig en underbar vardag, med skratt god mat och egen tid.

Det e viktigt. Vardagen e viktig. De e den vi lever i, vare sej vi vill eller inte.

Vår vardag är bra, kanske inte perfekt. Men inget e perfekt, allt kan bli lite bättre, å slutar man inte jobba för det har man förstört allt.

För vilken fest blir rolig, vilken middag blir trevlig, om man inte kommer till den med en bra vardag i ryggen? Du e viktig för mig, du e min bästa vän, min vardag och trygghet. Du e min livskamrat.

 

Vardagen ser olika ut i allas ögon. Vad är en vardag för er? Hur är en bra vardag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback